Fra Modtager til Medtager – Sådan understøtter du klassiske kommunikationsdiscipliner med digitale og sociale medier

Uddannelse: Opkvalificering af Social Media-medarbejdere – 5 dage

Kan du det, du skal i arbejdet med sociale medier for at fylde din stilling ud? Er du ansat til at arbejde med sociale medier, men mangler et par elementer i værktøjskassen for at skabe resultater?

Elberth Kommunikation tilbyder for første gang en ambitiøs uddannelse over fem dage til dig, der er ansat til at administrere sociale medier og digitale medier i en politisk funderet organisation, som f.eks. en kommune, en styrelse eller en interesseorganisation – Vi bringer dig fra strategi til eksekvering – To dage med strategi og teori, hvor vi primært opererer på strategisk og taktisk niveau, og tre dage, hvor vi eksekverer i værksteder, og du prøver tingene af med udgangspunkt i din egen organisations problemstillinger.

Du skal mestre en række forskellige tekniske elementer, mens du skal have strategisk og politisk forståelse, forståelse af tonalitet, viden om at lave både daglig drift og kampagne, og du skal have evnen til at rådgive andre i din organisation. Og så skal du kunne skrive, producere de rette formater til kanalerne og vide, hvordan du knækker algoritmerne.

Dette er uddannelsen, hvor du fra et godt grundniveau omkring sociale medier bliver trænet til at operere på et højere niveau og får en komplet profil, så du kan understøtte organisationens kommunikation.

Undervisere/ Oplægsholdere
Underviser er Benjamin Rud Elberth, rådgiver og indehaver af Elberth Kommunikation. Benjamin er specialist i digital kommunikation og rådgiver om, hvordan man skaber effekt med sociale medier og digitale platforme og udformer og styrer digitale strategier. Benjamin er efter mange års arbejde for bl.a. politiske partier og politiske organisationer specialist i at flytte holdninger med nettet og i at påvirke mediebilledet med digitale medier. Benjamin har igennem årene hjulpet adskillige organisationer med at rekruttere sådan nogen som dig og ved, hvilke tekniske og kommunikative kompetencer der kræves for at sidde i din stilling.

Tid og sted
Uddannelsen gennemføres i Villaen på Trekronergade 149, 2500 Valby.

  • Mandag den 22/8 – 2022
  • Tirsdag den 23/8 – 2022
  • Onsdag den 24/8 – 2022 (værkstedsdag)
  • Torsdag den 25/8 – 2022 (værkstedsdag)
  • Fredag den 26/8 – 2022 (værkstedsdag)

alle dage fra 9.00-15.00.

Kan du ikke på det tidspunkt og vil gerne deltage, så skriv dig til benjamin@elberth.dk for datoer i slutningen af 2022.

Pris
Prisen er 12.995 + moms alt inklusiv. Prisen dækker undervisning, materialer, forplejning og et eksemplar af bogen “Fra Modtager til Medtager – Sådan understøtter du klassiske kommunikationsdiscipliner med digitale og sociale medier” fra marts 2020. Vi accepterer maksimalt 10 deltagere på holdet, så der er plads til skræddersyet program.

Målgruppe
Alle medarbejdere, der er ansat til at håndtere sociale og digitale medier i politiske organisationer, offentlige organisationer og interesseorganisationer f.eks. som social media-medarbejder, webansvarlig eller lignende. Du er i forvejen vant til at bruge sociale medier, men du er på et niveau, hvor du din profil kan blive mere komplet, og hvor du kan blive dygtigere og stærkere til det, du laver. Måske synes din chef, at du mangler den allersidste viden for at jeres kommunikation, kampagner og daglige opgaver for alvor bliver understøttet optimalt. Er du i tvivl om niveauet er for højt eller for lavt for dig, så skriv til Benjamin@elberth.dk

Se hvad de sidste kursister sagde om kurset:
Læs tråden igennem her og se, om det er noget for dig:

Udbytte
Du får den nyeste viden fra dygtige undervisere, primært fra kursusleder Benjamin Rud Elberth, der til dagligt rådgiver en bred vifte af organisationer og virksomheder. Du bliver i stand til at løfte dine opgaver med en solid grundviden inden for alle gængse sociale medier, inden for tone, politisk forståelse, strategisk og taktisk forståelse, rådgivning og kampagner. Vi gør brug af gæsteundervisere i enkelte af programpunkterne afhængigt af, hvilke deltagere der melder sig til og ift. niveau.

Foreløbigt program (vi fastlægger det på baggrund af de tilmeldte deltageres organisationer)

Dag 1:
Introduktion til social media-medarbejderens opgaver og det, du skal kunne på tværs af politisk forståelse, daglig drift, kampagnetænkning og rådgivning.

  • 9-9.30 Velkomst og intro til dagene
  • 9.30-10.30 Interessentafdækning/Målgrupper i et nyt mediebillede
  • 10.30-12.00 – Hvordan laver du strategi for sociale medier med udgangspunkt i flyttemål og målgrupper?
  • 12-12.30 – Frokost
  • 12.30-14.30 – Marketing Mix – Kanaler og formater. Hvilke skal du vælge, og hvordan gør du? Hvad skal du måle på?
  • 14.30-15.00 – Opsamling

Dag 2:

  • 9-10.30 Skalering af kommunikation – Digitalt tryk og kampagne
  • 10.30-12.00 Taktiske greb i reaktiv kommunikation
  • 12-12.30 Frokost
  • 12.30-13.30 – Employer Branding og afsenderstemmer i organisationen
  • 13.30-14.30 – Hvordan laver du organisationens setup med sociale medier som gennemgående greb
  • 14.00-15.00 – Opsamling – Strategi, Målgruppe, marketing mix, kanaler, formater, greb, målsætning og opfølgning

Dag 3 (Værkstedsdag) – Algoritmer:

  • Facebook – Organisk – skrive- og formatøvelser for at knække algoritmerne.
  • Instagram – Koncepter ift. algoritmer
  • LinkedIn for politiske organisationer – Corporate sider og talsmandsprofiler ift. algoritmerne.

Dag 4 (Værkstedsdag) – Interessevaretagelse, presse og ekspertstemmer:

  • Den producerende social media-medarbejder i lyd og video – Podcast, video, vodcast
  • Twitter til pressetid og interessevaretagelse
  • Website og SEO til understøttelse og kampagne
  • Kriselaboratoriet

Dag 5 (Værkstedsdag) – Skalering i tryk og tone:

  • Digital annoncering – Annonceringsøvelser i Facebooks Business Manager, leadannoncering, Google Adwords, Youtube mv.
  • Det digitale tryk på tværs af medier – Taktiske øvelser
  • Grafik – GIF, Infografik mv.

Tilmeldingsfrist

10 dage før kursusstart. Du kan stadig tilmelde dig efter fristen, hvis der er plads.

Tilmelding

Tilmeld dig kurset ved at udfylde formularen.

Vi vender hurtigt tilbage en en bekræftigelse på din deltagelse.



Pris

Pris pr. deltager

Kr. 12.995,-
Sted

Trekronergade 149
2500 Valby

Værter

Benjamin Rud Elberth

Arrangør
Elberth Kommunikation
Målgrupper
InteresseorganisationNGOOffentlige organisationerPolitisk organisationPrivat virksomhedSport og idræt
Del
Andre kurser
22. august, 2022

Trekronergade 149
2500 Valby

27. september, 2022

Trekronergade 149
2500 Valby

Vores bøger

Valgkamp for politikere

Bogen “Valgkamp for Politikere” er skrevet af Benjamin Rud Elberth og udgivet i januar 2021 hos Trykværket. Du kan købe bogen på valgkampagne.dk

Digital Interessevaretagelse

I 2017 skrev Benjamin Rud Elberth bogen om Digital Interessevaretagelse. Bogen er udsolgt både fra første og andet oplag, men kan lånes på en række biblioteker, eller kan downloades gratis via dette link som E-bog.

Fra Modtager til Medtager

Bogen “Fra Modtager til Medtager” er skrevet af Benjamin Rud Elberth og udgivet 20/3-2020 hos Trykværket.