Når Regeringen kalder …

Jeg er citeret i Informations artikel om, hvorfor der er grund til at bringe både Dronningen og Lakserytteren i spil for at nå alle dele af offentligheden i et fragmenteret mediebillede. Det flugter med filosofien i bogen – Læs artiklen her.

Jeg er blandt andet citeret for følgende:

»Vi har et meget fragmenteret mediebillede i dag, og der findes ikke længere kun én offentlighed, hvor regeringen kan nå bredt ud med sine budskaber. Derfor minder det, vi ser lige nu, om en reel marketingsstrategi, hvor regeringen så hurtigt som muligt skal trække på alt, hvad den har for at ramme alle målgrupper i samfundet. Det gør den ved at benytte forskellige platforme og personer,« siger han (Benjamin Rud Elberth).

Du vil kunne genkende tilgangen fra bogen. Det vil du også kunne i det lidt længere indlæg her, hvor jeg har analyseret på, hvad Regeringen skal huske i deres kommunikation, hvis mediebilledet er hypermedialiseret og vi i højere grad er medtagere og ikke modtagere: https://elberth.dk/regeringen-har-et-kommunikationsproblem/